Hi there! You are currently browsing as a guest. Why not create an account? Then you get less ads, can thank creators, post feedback, keep a list of your favourites, and more!
Field Researcher
Original Poster
#1 Old 8th Feb 2009 at 7:06 PM Last edited by Eloissa : 9th Feb 2009 at 3:40 PM.
Sims 3, vertaling van Parsimonious (deel 6)
Parsimonious presents The Sims 3 Review by our resident artist, Kate, who attended the Sims 3 Creator's Camp hosted by Maxis January 2009.

Thank you, Kate, for this extended Review, You are the only one, who is so open about your opinion at this Camp.


Thanks again

Eloissa

-------------------------------------------------------------------


This Post is a translation from English into the Dutch language.
You can read this review at Parsimonious


Deel 1 / Part 1
Deel 2 / Part 2
Deel 3 / Part 3
Deel 4 / Part 4
Deel 5 / Part 5

======================================================

Andere Kwesties

- Grenzen
Wat om duvelsnaam bedoelen zij daarmee?

- Zal Sims 3 met SecureRom kunnen werken?

- De echte Wereld die in spel adverteert

- Het delen op Sims3.com - de Lanceerinrichting

- Het delen van Sims 3 CC vanaf de Officiële Site

- CC bestandgroottes

- Netwerk & Mods in Sims 3 - meer hoofdpijnen voor Modhackers en Ontwerpers

- Technische kant
Zal mijn pc Sims 3 aan kunnen ?

- Parsimonious & Sims 3

- Game release van deze versie (nieuw sinds 2 Februari)

======================================================

De release datum en uitstel daarvan (extra informatie op 2 februari toegevoegd)

Op het moment dat ik dit verslag op internet publiceerde, bevatte het informatie dat het spel vertraging zou oplopen. (het zou niet op 20 februari uitgegeven worden, maar ongekende tijd daarna) Deze informatie kwam van de ontwikkelaars van Maxis en was bekend gemaakt aan een paar van ons, (niet aan allen) tijdens het evenement. Op dit moment weet ik niet waarom het is uitgesteld, maar ik ben hoopvol dat Maxis daar alsnog een reden voor geeft.

Op het moment dat ik met het verslag bezig was en online had gezet, had ik erin vermeld dat het spel vertraging opliep, even daarna heb ik mijn verslag aangepast omdat een andere publieke Simssite (Snooty Sims) daar aanstoot over begon te nemen. Dit resulteerde onder andere in negatieve verhalen over deze site en zijn designers, daarnaast verscheidene openbare verklaringen dat mijn "roddels" leugens zouden zijn. Ik heb toen het verslag aangepast als een stukje goodwill, opdat de bedreigingen en beledigingen zouden ophouden, welke niet het geval was. Daarom heb ik geen verdere scrupules met het herformuleren van mijn oorspronkelijke verklaring en die is: Ik heb niet meer verteld dan dat ik weet en tot EA officieel anders verklaart, heb ik goede redenen om te geloven dat Sims 3 gaat worden uitgesteld.

Om duidelijk te zijn, Ik heb geen agenda wat releasedatum aangaat. Het beïnvloedt me niet persoonlijk en ik vermeldde het zeker niet in het overzicht, met de bedoeling om iets anders door te geven dan wat informatie aan onze en vele andere Sims2 bezoekers. Parsimonious is geen nieuwsblad en dit is het eerste verslag en zal waarschijnlijk ook de laatste zijn.

Een zeer belangrijk deel van de reden waarom dit overzicht zo uitgebreid in vergelijking met vele anderen is, is omdat ik onze Sims 2 bezoekers alle informatie wilde geven die ik kon delen, zodat zij hun eigen beslissing kunnen nemen. In dat opzicht zou het niets voor me opleveren door iets te vertellen wat niet waar is. In welk geval dan ook, of de informatie die aan me gegeven is wel of niet correct is, ik slaag er niet in om te begrijpen of het terecht is zulke open vijandigheid te mogen ontvangen van sommige Snooty leden, terwijl ze zelf allerlei dingen posten op hun eigen speculatieve wijze. Het is een schok geweest voor me om dergelijk gedrag te zien op een gerenomeerd en eerbiedige site, één van die sites die ik jaren geleden al had aangeprezen, maar nu niet meer zal adviseren naar onze bezoekers.

Installeren en Limieten
Waar gaat het over?

Er zijn heel wat argumenten en debatten geweest over de installatiegrenzen, in het bijzonder van spelers die er niet van gecharmeerd zijn om te moeten huren dan wel kopen. Er bestaan misverstanden over deze kwestie en daarom hoop ik dat het volgende zal dienen om het één en ander te verduidelijken.

- De beperkte installaties betekent niet dat als je je spel herhaaldelijk opnieuw installeert dat je uiteindelijk niet meer zal kunnen spelen.
Wat het betekent, is dat je het spel op een beperkt aantal verschillende computers in je huishouden kan installeren op elk gegeven moment. Dit is eigenlijk een verbetering over de vergunningsovereenkomst van vele spelen, die slechts 1 exemplaar van het spel per vergunning toelaat om te worden geïnstalleerd.
- Je kunt een gelimiteerd geactiveerd spel zo vaak als mogelijk installeren op dezelfde computer, zonder extra installaties, mits het om de zelfde voorwaarden gaat.
- Je kunt slechts 1 extra activering gebruiken op dezelfde computer wanneer je je hardware gaat upgraden (o.a. moederbord, VGA kaart) of in sommige gevallen dat je windows opnieuw moet installeren.
- Wanneer je door al je activeringscodes heen bent door het upgraden van je systeem, dan is er altijd nog de mogelijkheid om contact op te nemen met Maxis klantenservice per telefoon of online en altijd kunt vragen om meerdere activeringscodes.
- Het is zeer waarschijnlijk dat een de-authorization hulpmiddel beschikbaar zal zijn indien Sims 3 met beperkte activering komt. Dit zal of met het spel verschijnen of zal online beschikbaar zijn. Het de-authorization hulpmiddel staat voor een activering dat na de desinstallatie van het spel van een bepaalde computer toe moet worden hersteld. Dit kan voorafgaand aan een hardwareverbetering worden gedaan of OS de nieuwe installatie vermijdt zo de behoefte om een andere activering te vragen.
- Elke installatie moet online worden geactiveerd omdat het spel maar slechts eenmaal per installatie loopt. Het spel zal bij zich zelf niet kunnen nagaan of het authentiek is zonder enige kennis over vastgestelde intervallen.

Ik weet niet of dat op dit ogenblik EA heeft beslist of er geen installatie limieten zullen zijn, en ze weten ook niet hoeveel er dan per vergunning zal zijn. Hoe dan ook, het is mijn advies dat het dan waarschijnlijk minstens 5 zal zijn, aangezien Spore met 3 geleverd werden en gelijk met de 1e update het er 5 werden door commentaar van de gemeenschap.

SecureRom

Met betrekking tot Sims 3, zoals met de installatiegrenzen, heeft EA nog niet besloten of het spel met SecureRom zal verschijnen of met welke andere variant.

Echte Wereld die in Sims 3 adverteert

Een andere controversiële kwestie die grote gedeelten van de gemeenschap heeft geïrriteerd, was het de bedoeling van EA om de echte wereld advertenties te laten zetten in de vorm van aanplakborden die in de buurt worden geplaatst. Bij het evenement werden wij geïnformeerd dat EA dit geannuleerd heeft. Er komt geen Sims3 versie met reclame vanwege de capaciteiten van het spel. Parsimonious heeft geen openbare positie wat dit idee betreft, hoewel wij vaak gevraagd zijn om dit te doen. Het is geen gebrek van ons om daar een verklaring voor te hebben, zoals sommigen hebben geloofd, omdat wij zelf door te adverteren worden gefinancierd. Zie het op deze manier: als EA ons als bedrijfsmodel gebruikten, en zouden ze advertenties gebruiken dan zouden ze Sims3 kosteloos kunnen weggeven. Alsof dat ooit zou gebeuren!

Het spel uit 1e hand gezien te hebben, moet men toch beamen dat al zou EA bedrijven laten adverteren op zo'n aanplakbord in de buurt, heeft het toch weinig effect op het spel. Dergelijke aanplakborden worden toch ver geplaatst en zijn volledig onopvallend. zelfs zo onopvallend dat het mij zou benieuwen welke bedrijven zouden betalen om te adverteren in het spel.

Het delen op Sims3.com

Na de versie van Spore, waren er geruchten aan het rondcirkelen binnenin de Simsgemeenschap, dat het zelfde automatische uploaden van CC ook in Sims 3 zou kunnen worden geïntroduceerd. Opnieuw kan ik bevestigen dit niet het geval is. Er is een 2 stapproces aan het delen van inhoud op de Officiële plaats: ten eerste moeten de items actief worden gemerkt zoals die in spel worden gedeeld, ten tweede moeten zij manueel met Sims 3 Lanceerinrichting worden geupload.

Elders delen met Sims3 CC

Een andere zorg die door één of twee designers wordt uitgesproken is de vraag of ze CC mogen delen op hun eigen site, Ja is hierop het antwoord. Alle gecreëerde pakketten van CC kunnen gemakkelijk in uw My Documenten/EA Games/The Sims 3 subfolders worden neergezet en kunnen online gebruikt worden net zoals eerder het geval was.

Bestandsgrootte van Sims3 CC

Aangezien Sims3 geen capaciteiten heeft om textures en nieuwe voorwerpen te importeren, had ik eerder gehoopt, gedacht zelfs, dat het formaat van CC beduidend verminderd zou zijn, vergeleken met Sims2. Het hebben van kleinere downloads komt ten goede aan iedereen, omdat de spelers minder tijd nodig zouden hebben bij het downloaden en wij als sites met grote bandwijdte te kampen hebben omdat het vrij duur is. Helaas is dat niet het geval, textures, voorwerpen en kleding hebben de grootte van ongeveer 200-400 KB. Dit is ook het geval van behang en vloeren, dingen die overigs altijd vrij klein waren. De huizen zijn in feite groter dan in Sims 2, een typische CC-vrije Sims2 huis zou ongeveer 2-3Mb zijn, voor Sims 3 kunnen wij verwachten dat ze rond de 30-50% groter dan nu het geval is.

Nieuwe Voorwerpen & Mods

Voor designers die nieuwe voorwerpen creëren en voor programmeurs die nieuwe mods maken ziet de situatie er niet al te rooskleurig uit voor Sims3. Gebaseerd op de afgelopen ervaringen is het onwaarschijnlijk dat wij steun van Maxis zullen ontvangen en in het algemeen over de bijbehorende verwezenlijkingsprocessen aanzienlijk deze ingewikkelder zullen zijn dan zij waren voor Sims 2. Bijvoorbeeld; het proces om nieuw een lichaam van een Sim, haar en nieuwe accesoires te ontwerpen, is het voor Sims3 moeilijk om nieuwe dingen tot stand te brengen, iets waar Maxis zelf overigs ook veel moeite mee heeft, zoals ik heb opgemerkt tijdens het evenement. Ik ben er zeker van dat er in de gemeenschap diverse begaafde programmeurs rondlopen die, zodra het spel eenmaal is gelanceerd, op zoek zullen gaan naar methodes om nieuwe voorwerpen en sims te maken en dat zij ook gaan uitzoeken om die in het spel te introduceren. Spullen die wij nu moeten missen door een gebrek van meubels, kleding, behang en vloeren. Maxis zelf geeft geen enkele ondersteuning, sommigen van de ontwerpers hebben geroepen dat de gemeenschap slim en vindingrijk is. Zij zijn van mening dat zij genoeg programma's meeleveren om CC te maken, dan wel om het te kunnen invoeren. Voor vele desigers, waar onder ikzelf, is het een enorme uitdaging om ook voor Sims3 nieuwe spullen te creëren, maar als Maxis niet bereid is om inzage te geven hoe en op welke manier we dat kunnen doen, zullen we eerst door allerlei complexe hulpgidsen moeten spitten om uberhaupt iets te snappen van onbegrijpelijke computertaal, iets waar weinig designers op zitten te wachten. Voor de meesten van ons is het een hobby en dat zou het ook moeten zijn. Maxis wordt er voor betaald, wij als designers echter niet. Ook voor downloaders zal het onvermijdelijk frusterend zijn, die een bepaald niveau gewend zijn, als het gaat om nieuw gemaakte voorwerpen. Misschien zullen zelfs de huizenbouwers die zich hier met hart en ziel op storten, terugkeren naar Sims2? Dit wil niet zeggen dat alle ontwikkelijks dezelfde houding hebben van "jullie zoeken het maar uit"! De uitvoerende Producent van Sims 3, Ben Bell heeft verklaard dat hij zich zal inzetten om ontwikkelaarshulpmiddelen vrij te geven, onder meer beginnende met een mogelijkheid om nieuwe buurten te kunnen toepassen. Ik hoop oprecht dat dit gaat gebeuren en ik zal Maxis dan ook enthousiast aanmoedigen om goed te maken! Ik ben me er echter wel van bewust, dat Maxis dat al eerder had beloofd in het verleden. (Sommigen van ons zitten nog steeds te wachten op Bodyshop voor meubelen die in 2006 vrijgegeven zou worden. En ook op het gedragscontrollerprogramma voor Sims1, welke zou uitkomen in 2002).

De technische kant- Hardware die wordt vereist om Sims 3 te spelen

Maxis heeft de volgende technische specificatie voor Sims 3 op de Officiële website verstrekt. Dit gezegd hebbende, moet ik benadrukken het spel NIET af is, ook de Betatesten zijn nog niet afgerond is ons verzekerd. Gezien dat feit zou ik niet adviseren, wat velen wel gedaan hebben voor dat Sims2 uitkwam, om te investeren in nieuwe hardware die je waarschijnlijk niet eens nodig bent.

Parsimonious & Sims 3

Ja, ook wij zullen met Sims 3 verdergaan. Mijn doel is een Sims 3 huizensectie te openen, vlak nadat het spel wordt vrijgegeven. Wij zijn nu aan het inventariseren of er huizenbouwers zijn , die veel ervaring hebben met Sims1 en sims2, ons willen versterken in het team. Als je op onze korte lijst geplaatst wil worden email dan een selectie foto's van je huizen (ongeveer 10MB) van tenminste 10 huizen die je in het verleden hebt gebouwd. Wees je er van bewust dat wij over het algemeen minstens 100 toepassingen hebben voor 1 post, dus wie slim is, probeer dat zo snel als mogelijk te realiseren.

Waarschijnlijk, maar dat is nog niet zeker, komt er ook een Sectie waarin je downloadbare texturen kunt downloaden om in te voeren, als die mogelijkheid gaat komen tenminste. ( Ik wijs even naar onze zustersite The Fat Strawberry die overigs hele mooie texturen heeft die je kunt gebruiken, hopelijk ook voor Sims3 in de toekomst.)

Vanwege het waarschijnlijke extreme ingewikkelde proces voor het creëren van meubels, kleding etc. en daarnaast het gebrek om ze kunnen invoeren in Sims3, is het hoogst ONWAARSCHIJNLIJK dat wij een nieuwe sectie zullen openen voor deze CC. We zullen wellicht downloadbare Sims en Texturen kunnen verwachten, maar zolang Maxis ons niet verteld hoe we dit kunnen invoeren, worden ze ook niet opgenomen op de site.

Bij deze zou ik alvast een eerlijke waarschuwing willen geven voor bezoekers die hun desktopresolutie op 800x600 hebben staan, zodra de Sims3 uitkomen, gaan wij over op een resolutie van 1024. Dit wordt alleen gedaan om extra ruimte te creëren die we zo hard nodig hebben. 2.5% van onze bezoekers hebben hun resolutie zo laag staan, terwijl er heel weinig sites zijn die dat tegenwoordig nog ondersteunen. Je zult onderhand al gewend moeten zijn om telkens horizontaal te scrollen. Onze excuses voor dit!

Helaas, er bestaat de kans dat stop ik met het creëren van CC voor Sims1, iets waar ik al 2 jaren aan zit te denken. Ik zal proberen om nog 1 grote update te maken in die sectie voor dat ik deze ga sluiten. Helaas het lukt me simpelweg niet om een grote site als deze draaiende te houden en voor 3 Sims versies CC te maken. Dit is voor mij niet te combineren. Daarnaast het feit dat er voor Sims2 hele mooie spullen te downloaden zijn. Voor de Sims1 sectie komen er minder dan 20.000 bezoekers per maand, en de weinige vrije tijd die ik nog heb, wil ik graag spenderen om het bredere publiek van dienst te zijn.

======================================================

Deel 7

Als het spel is uitgebracht kunnen er dingen anders zijn dan beschreven

======================================================

Quote:
~~Simmies...... All around the world~~
Do you like more to see??:)Look here!
Please do not upload any of my stuff to other websites without my permission. Thank you!

 
Back to top